Potrzeba: Plaforma do wspólnej pracy uczniów z koła przedmiotowego, będąca zarazem rodzajem kompendium tematów omawianych na zajęciach
Przedmiot, temat: szkolne koło historii sztuki, grupa około 8 uczniów gimnazjum i liceum przygotowujących się do olimpiady i ewentualnie w przyszłości matury z historii sztuki
Narzędzia: trello.com, google dysk, facebook, no i spotkanie w realu w miłej atmosferze :-)
W mojej szkole opiekuję się grupą uczennic uzdolnionych artystycznie. Bardzo chciałabym, aby ich edukacja przebiegała wielotorowo oraz była elementem szerszej strategii zakładającej wzbogacanie kapitału kulturowego uczniów. Część z dziewczyn to "artystki", inne interesują się po prostu sztuką. Zależało mi na stworzeniu miejsca (przestrzeni czasowej ), w której będą dobrze się czuły, znajdowały inspiracje i poszerzały swoją wiedzę, a przede wszystkim były z sobą. Organizuję dla nich raz w tygodniu spotkanie koła sztuki. W edukacji uważam za najważniejsze ogólnie rzecz biorąc "doświadczanie" powiązane z emocjami, dlatego zależy mi aby między dziewczynami panowała swego rodzaju pozytywna więź zainteresowań, spojrzenia na świat i wspólnych doświadczeń. Krótkie spotkanie raz w tygodniu, do tego na którym nie zawsze mogą być wszyscy, to za mało aby stworzyć taką przestrzeń. Warto przenieść ją w takim razie do świata wirtualnego. Pierwszym krokiem było założenie grupy na fecebooku, następnym przestrzeni, w której dostępne są materiały, ewentualnie uczniowie mogą "zstawiać" swoje analizy, zadania. Tutaj przydaje się google dysk. Ważne jest aby wybrane narzędzia TIK dostosować do umiejętność i nastawienia uczniów. Dziewczyny same sugerują mi jakie narzędzie jest dla nich najbardziej pożyteczne. Ostatnim pomysłem z jakim wyszły było utworzenie tablicy grupy na trello.com, to bezpłatne narzędzie które można wykorzystać do tworzenia fiszek. Jest dostępne dla każdego znającego link, fiszki można dodawać i edytować wspólnie. Nie tylko wspólnie je tworzą, poprawiają je sobie nawzajem, ale korzystają z nich przy późniejszych powtórkach materiału. Oczywiście podobną funkcję może spełniać np. pinterest. Trello pozwala np. na wyszczególnienie pojedynczych informacji na fiszce oraz na ustawienie podglądu ( dzięki temu wiemy co nowego zostało dodane) Taką bazę ilustracyjną można łatwo przeglądać, uzupełniać, no i oczywiście w miarę potrzeb poszerzać o nowe zagadnienia i tematy.
Komentarze
Prześlij komentarz