Przejdź do głównej zawartości

Witam serdecznie na moim blogu :-)


W skrócie o sobie mogę powiedzieć, że jestem nauczycielem w zespole szkół, uczę zarazem w gimnazjum jak i w liceum, między innymi przedmiotów takich jak wiedza o kulturze, historia, historia sztuki, zajęcia artystyczne, zajęcia filmowe, plastyka, a ostatnio historia i społeczeństwo oraz dziennikarstwo.
Z wykształcenia jestem historykiem sztuki, moją specjalnością była sztuka współczesna, videoart, telewizja oraz kultura popularna.
Marzy mi się szkoła demokratyczna, bez dzwonków i lekcji, w której kształcenie artystycznie nie zostało zmarginalizowane do nędznej ilości godzin.
Póki co pozwalam uczniom na pisanie i malowanie po ławkach, korzystanie z komórek i internetu na lekcjach, twórcze działanie poza ramami lekcji, dzwonków i dzienników. Wierzę, że szkoła może się zmieniać na lepsze :-)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Warsztaty aktywności twórczej i STEAM

To było dla mnie ogromne wyzwanie. Mój pierwszy raz z tematem STEAM na lekcjach ;-)  Pojęcie STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka)  nie jest mi obce teoretycznie, ale nigdy nie praktykowałam go praktycznie, więc zanim zaczęłam skonsultowałam się, poczytałam i poinspirowałam się ;-) Dowiedziałam się jednego. Temat jest modny i na czasie, prawie każdy się na nim zna oraz realizowane są przez wielu nauczycieli świetne projekty w szkoła podstawowych, zwłaszcza w edukacji wczesnoszkolnej, ostatnio w ramach działań związanych z Laboratoriami Przyszłości. Mało jednak znalazłam przykładów mądrze stosowanej filozofii STEAM w szkołach ponadpodstawowych, więc trochę poruszałam się w temacie "po omacku"  Moi uczniowie nie są już niestety pełni entuzjazmu tak jak małe dzieci. Interesują ich oceny i egzaminy oraz działania, które według nich "przydadzą się im w przyszłości" czyli prawo jazdy, język obcy, przedmioty maturalne i praca zarobkowa. Drugi problem t...

Visible Thinking Routine. Kilka pomysłów na zajęcia o historii i regionie z edukacją zdalną w tle.

Rutyny myślowe według harvardskiego Projektu ZERO ciągle dostarczają mi mnóstwo inspiracji do działania i tworzenia kreatywnych zadań dla uczniów. Cel podstawowy dla mnie to kształtowanie myślenia i umiejętności patrzenia głębiej. Pomysły spod znaku visible thinking routine idealnie te potrzeby spełniają :-)  Porządkując własne materiały i przygotowując się powoli do Inspiracji 2020, na których będę miała okazję zaprezentować ideę i założenia visible thinking routine, opisałam te narzędzia, które z jednej strony podane są jako nadające do wykorzystania w edukacji zdalnej, z drugiej z których korzystałam bo świetnie wpisują się w edukację historyczną i regionalną. Przedstawione poniżej aktywności nadają się praktycznie na każdy poziom edukacyjny, oczywiście w wypadku młodszych uczniów na pewno będzie potrzebne wsparcie i współpraca dorosłych.  Odkrywanie codzienności w świecie wokół nas w domu i dworze Krok pierwszy. Odkrywanie ukrytej codzienności   Wybierz się na spacer ...

O sobie w sieci, czyli słów kilka o e-portfolio ucznia i nauczyciela

Portfolio – metoda nienowa ale wciąż na czasie  Jeszcze kilka dni i rozpocznie się kolejny rok szkolny. Wielu z nas spotka się z nowymi klasami, niektórzy zaczną uczyć nowych przedmiotów czy realizować projekty. Razem z “nowym otwarciem” warto wciągnąć siebie i uczniów w pracę metodą e-portfolio, zwłaszcza teraz kiedy coraz ważniejsze staje się uczenie zgodnie z założeniami cyfrowego obywatelstwa, w którym liczy się sprawczość, suwerenności i umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w wartościowy i celowy sposób. Każdy nauczyciel spotkał się kiedyś z pojęciem portfolio. W tradycyjnym rozumieniu to teczka, w której gromadzi się prace, notatki, projekty czy inne efekty działalności. Jeszcze kilkanaście lat temu uczniowie przychodzili do szkoły z grubymi segregatorami, w których znajdowały się wypracowania, konspekty czy materiały do matury. Dla nauczyciela był to dowód systematycznej pracy, a dla ucznia narzędzie porządkowania i powtarzania wiedzy. Takie p...