Przejdź do głównej zawartości

Od kamyka do grosika czyli innowacja z matematyki na zajęcia z... plastyki

W tym roku klasa 2 gimnazjum zaangażowana jest w realizację innowacji pedagogicznej "Od kamyka do grosika," której autorką jest nauczycielka matematyki Alicja Niedźwiecka-Zimała, zgodnie jednak z ideałem konektywnego uczenia, działania uczniów nie koncentrują się tylko na obszarze matematyki. W ramach realizacji koncepcji innowacji klasa, na moich zajęciach artystycznych będzie pracować projektowo nad poszczególnymi zadaniami, które będą łączyły się z założeniami innowacji. 
Cel główny - wizualizacja tematu czyli wszystko o pieniądzach: a w tym historia, ekonomia, design, marketing, oszczędzanie, ale też zrównoważony rozwój i ekonomia wzajemności, a może też design thinking?
Uczniowie będą wypowiadali się za pomocą zarówno tradycyjnych środów wyrazu plastycznego jak i bardziej medialnych, poznają też nowe aplikacje, metody wizualizacji danych oraz podstawy projektowania i wzornictwa.
:-Na pierwszych zajęciach czekało ich proste zadanie czyli wykonanie plakatu promocyjnego.
-Idealnym miejscem pracy dla grupy medialnej okazało się nasze szkolne Centrum Medialne, grupa plastyczna działała za to w pracowni plastycznej.
W planach pracy na ten rok jest między innymi tworzenie poradników w stylu DIY, filmy animowane, prezentacji audiowizualne oraz autorska strona internetowa. Swoje działania uczniowie będą dokumentować sami. Na początek na padlecie, a później już na autorskiej stronie projektu.
https://padlet.com/dtwardoch02/eyxrrbu3vje6








Komentarze

  1. Sektor badawczo-naukowy, by nieustannie się rozwijać potrzebuje finansowania http://www.poir.opi.org.pl/, dlatego staramy się je zapewnić wszystkim organizacjom, które mają najciekawsze pomysły.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Warsztaty aktywności twórczej i STEAM

To było dla mnie ogromne wyzwanie. Mój pierwszy raz z tematem STEAM na lekcjach ;-)  Pojęcie STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka)  nie jest mi obce teoretycznie, ale nigdy nie praktykowałam go praktycznie, więc zanim zaczęłam skonsultowałam się, poczytałam i poinspirowałam się ;-) Dowiedziałam się jednego. Temat jest modny i na czasie, prawie każdy się na nim zna oraz realizowane są przez wielu nauczycieli świetne projekty w szkoła podstawowych, zwłaszcza w edukacji wczesnoszkolnej, ostatnio w ramach działań związanych z Laboratoriami Przyszłości. Mało jednak znalazłam przykładów mądrze stosowanej filozofii STEAM w szkołach ponadpodstawowych, więc trochę poruszałam się w temacie "po omacku"  Moi uczniowie nie są już niestety pełni entuzjazmu tak jak małe dzieci. Interesują ich oceny i egzaminy oraz działania, które według nich "przydadzą się im w przyszłości" czyli prawo jazdy, język obcy, przedmioty maturalne i praca zarobkowa. Drugi problem t...

Visible Thinking Routine. Kilka pomysłów na zajęcia o historii i regionie z edukacją zdalną w tle.

Rutyny myślowe według harvardskiego Projektu ZERO ciągle dostarczają mi mnóstwo inspiracji do działania i tworzenia kreatywnych zadań dla uczniów. Cel podstawowy dla mnie to kształtowanie myślenia i umiejętności patrzenia głębiej. Pomysły spod znaku visible thinking routine idealnie te potrzeby spełniają :-)  Porządkując własne materiały i przygotowując się powoli do Inspiracji 2020, na których będę miała okazję zaprezentować ideę i założenia visible thinking routine, opisałam te narzędzia, które z jednej strony podane są jako nadające do wykorzystania w edukacji zdalnej, z drugiej z których korzystałam bo świetnie wpisują się w edukację historyczną i regionalną. Przedstawione poniżej aktywności nadają się praktycznie na każdy poziom edukacyjny, oczywiście w wypadku młodszych uczniów na pewno będzie potrzebne wsparcie i współpraca dorosłych.  Odkrywanie codzienności w świecie wokół nas w domu i dworze Krok pierwszy. Odkrywanie ukrytej codzienności   Wybierz się na spacer ...

O sobie w sieci, czyli słów kilka o e-portfolio ucznia i nauczyciela

Portfolio – metoda nienowa ale wciąż na czasie  Jeszcze kilka dni i rozpocznie się kolejny rok szkolny. Wielu z nas spotka się z nowymi klasami, niektórzy zaczną uczyć nowych przedmiotów czy realizować projekty. Razem z “nowym otwarciem” warto wciągnąć siebie i uczniów w pracę metodą e-portfolio, zwłaszcza teraz kiedy coraz ważniejsze staje się uczenie zgodnie z założeniami cyfrowego obywatelstwa, w którym liczy się sprawczość, suwerenności i umiejętności korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w wartościowy i celowy sposób. Każdy nauczyciel spotkał się kiedyś z pojęciem portfolio. W tradycyjnym rozumieniu to teczka, w której gromadzi się prace, notatki, projekty czy inne efekty działalności. Jeszcze kilkanaście lat temu uczniowie przychodzili do szkoły z grubymi segregatorami, w których znajdowały się wypracowania, konspekty czy materiały do matury. Dla nauczyciela był to dowód systematycznej pracy, a dla ucznia narzędzie porządkowania i powtarzania wiedzy. Takie p...