Dzisiaj miałam
okazję brać udział w konferencji podsumowującej projekt badawczy http://inkla.pl/ o tyle ciekawy, że był
przeprowadzana przy współudziale uczniów ( badania partycypacyjne) którzy sami
prowadzili wywiady i obserwacje we własnych szkołach. Mnie osobiście
najbardziej zainteresował sposób prezentacji wyników za pomocą tak zwanego
photovoice - metody badań jakościowych wykorzystującej fotografię :-) Pomysł, aby pokazać reflekcje i wyniki badań za pomocą zdjęć uważam, za bardzo udany. Na konferencji uczennice szkół średnich ze Śląska napierw omówiły zagadnienie, a potem zaprosiły na wystawę swoich prac fotograficznych. Na pewno wielkim plusem było wsparcie ze strony Uniwersytetu SWPS, który wsprał projekt nie tylko merytorycznie, ale również finansowo ( profesjonalny katalog, oprawa marketingowa, strona internetowa projektu) Metoda badań za pomocą fotografii tak zwany photovoice wydaje mi się ciekawy i do powtórzenia w lokalnych szkolnych warunkach. Zamiast prezentować nudny spis wyników np. ankiet na kontretny temat, można pokusić się o ilustrację fotograficzną dającą jednak możliwość większego zaangażowania emocjonalnego i co tu ukrywać bardziej przystępnego odbioru wyników.
Badania dotyczyły przemocy i wykluczenia w szkole. Wyniki wydają mi się oczywiste. Najważniejszy jest zespół klasowy, jego zgranie i dogadanie oraz zaangażowanie w problemy klasy wychowawcy. No i dyskusja. Tak gdzie była ona autentyczna, problemy rozwiązywano "w zarodku" Fakt, że wnioski wyszły od samych uczniów jest tutaj pierwszorzędny.
Chcielibyśmy mieć więcej czasu. NINA
źródło https://instagram.com/p/7--9YeKolp/
Nieważna jest droga ważny jest cel. Martyna źródło https://instagram.com/p/8nsQqfqohr/
Komentarze
Prześlij komentarz